Departamentele de HR din majoritatea companiilor încă nu au adoptat cele mai recente tehnologii dedicate. Totuși, din ce în ce mai mulți profesioniști în domeniu sunt conștienți de valoare pe care acest tip de software ar aduce-o în organizații.

Munca depusă de specialiștii în Resurse Umane nu mai este limitată la găsirea, atragerea și reținerea talentelor de top, incluzând acum și tehnici de promovare a pozițiilor deschise în rândurile potențialilor candidați. Companiile au nevoie mai mult decât oricând să investească în tehnologii speciale pentru departamentele de HR. Iată 9 motive convingătoare, potrivit articolului 9 Reasons Why Companies Need to Invest in HR Tech:

  1. Administrare eficientă a personalului – Atunci când într-o companie lucrează zeci sau sute de angajați, operațiunile de administrare a personalului pot crea dificultăți. Cu ajutorul tehnologiei potrivite, poți gestiona cu acuratețe toți angajații și munca acestora într-un mod eficient, prin analiza datelor, măsurarea performanței etc.
  2. Găsirea angajaților potriviți în mediul online – Orice specialist în recrutare trebuie să analizeze zilnic o mulțime de candidaturi online și profile social media, toate acestea consumând foarte mult timp prețios. Specialiștii din domeniu spun că următorul trend va presupune nu doar înregistrarea tuturor acestor date, ci și interpretarea și selectarea lor în mod inteligent, cu ajutorul tehnologiei, care va livra automat informații relevante. Investițiile în software sau platforme dedicate recrutării îi va ajuta pe aceștia să își canalizeze eficient eforturile și know-how-ul.
  3. Economie de timp – Cea mai mare provocare pe care o va înfrunta domeniul resurselor umane în 2016 este legată de lipsa timpului. De ce? Pentru că pur și simplu nu mai este timp. Managerii de HR trebuie să aibă grijă de foarte multe lucruri, precum definirea politicii organizaționale, gestionarea aspectelor legale, recrutările propriu-zise, reținerea angajaților etc. Astfel, nu le rămâne suficient timp pentru a analiza atât angajații existenți, cât și pe cei viitori. Problema aceasta va dispărea cu ajutorul tehnologiei.
  4. Posibilitatea de a măsura implicarea angajaților – Astăzi, implicarea angajaților se poate măsura în date concrete. Tehnologia permite acum analize complexe care ajută managerii să decidă, de exemplu, dacă un angajat ar fi potrivit ca lider de echipă.
  5. Posibilitatea de a utiliza și analiza date proactiv – Multe companii au un număr mare de CV-uri lăsate pe portalul lor de carieră. Totuși, câte dintre ele utilizează acel portal? Managerii de HR trebuie să analizeze o multitudine de date pentru a afla cine este potrivit pentru un anumit job. Și aici intervine tehnologia, ajutând specialiști în recrutare să selecteze în mod inteligent și să analizeze eficient datele disponibile. Spre exemplu, o soluție Software as a Service poate recomanda în timp util câțiva candidați valoroși dintr-o bază de date cu mii de CV-uri.
  6. Evaluarea completă a angajaților – Când vine vorba de analiza performanței, fiecare organizație ar trebui să aibă o înțelegere cât mai aprofundată a angajaților săi, pentru a obține instrumentele necesare în vederea creșterii performanței acestora, dar și în scopul reducerii fluctuației de personal. Departamentele de HR au nevoie de o soluție completă pentru recrutare, salarizare și managementul talentelor.
  7.  Concentrarea pe noi talente – Începând cu procesele de integrare a noilor angajați în companie, până la gradul de implicare a angajaților, tehnologia HR poate ajuta la reținerea talentelor prin analiza particularităților candidaților. Acest tip de soluție software reduce costurile legate de recrutare, selectând cei mai potriviți candidați posibili.
  8. Recrutarea pe mobil – Un trend major care va fi resimțit în 2016, recrutarea pe mobil începe să devină indispensabilă. Potrivit unui raport recent al CareerBuilder, peste 80% dintre cei care își caută un job folosesc telefonul mobil pentru a aplica la diferite job-uri disponibile. Companiile trebuie să investească în tehnologia mobilă, pentru a facilita interacțiunea cu posibilii condidați.
  9. Reducerea costurilor – Companiile se confruntă adesea cu fluctuații de personal, care duc la acumularea de costuri din interviuri, procesele de angajare, training-uri cu noii angajați, productivitate redusă. Cheltuielile suportate de companie pentru găsirea unui nou candidat sunt între 30% și 50% din salariul anual al angajatului pentru o poziție de entry-level. Pentru pozițiile de mid-level, respectiv high-level, costurile ajung de la 150% la 400% din salariul anual al angajatului.