Companiile sunt mereu în căutare de noi talente, oameni care să contribuie la succesul afacerii prin aptitudinile și cunoștințele lor. Atragerea și mai ales, menținerea oamenilor valoroși este un factor decisiv în succesul unei organizații. Studiile arată că programele pentru integrarea noilor angajați (onboarging) au un aport pozitiv asupra rezultatelor de business.

Mai exact, companiile care desfasoară programe de integrare a noilor angajati, spre deosebire de cele care nu au un program concret dedicat tranziției, au raportat urmatoarele rezultate :

  • Rata de retenție în primul an: 91% versus 30%
  • Rata de îndeplinire a obiectivelor: 62% versus 17%

Intelegerea elementelor esențiale de onboarding, cunoașterea celor mai bune practici și facilitarea conexiunilor dintre noii angajați și cei cu vechime sunt factori importanți care contribuie la aceste rezultate.

In cartea “Onboarding New Employees: Maximizing Success procesul de onboarding este împărțit în patru aspecte fundamentale (cei patru “C”): conformitatea, clarificarea, cultura și conexiunea. Organizațiile care coordonează eficient aceste patru aspecte se bucură de rezultate mai bune din partea noilor angajați, cum ar fi satisfacția la locul de muncă, productivitate și un procent mai mic de demisii.

Cu toate că fiecare din cele patru aspecte ale onboardingului sunt asociate cu unul sau mai multe dintre rezultatele menționate mai sus, doar conexiunea are un impact asupra tuturor rezultatelor. De aceea este important ca organizațiile sa folosească aceasta pârghie pentru a se asigura că procesul de tranziție a noului angajat s-a efectuat omogen si rapid.

Citește mai mult despre importanta procesului de onboarding in lucrarea semnata de Talya N. Bauer (Ph.D., Purdue University) pe care o poți descărca gratuit de aici: https://goo.gl/gM2Bsc