Generația Millennials va ajunge să reprezinte, până în 2020, circa 50% din forța de muncă. Ca specialist în recrutare, este esențial pentru succesul companiei să știi cum să le captezi atenția acestor tineri.

LinkedIn a realizat o cercetare în rândul a peste 5.000 de tineri din toată lumea, membri ai generației Millennials (născuți în perioada 1980 – 1995), în încercarea de a afla cum și de ce aleg aceștia să își schimbe atât de des locul de muncă, potrivit articolului What You Need to Know to Hire Millennials.

Potrivit datelor obținute, principalul motiv pentru care tinerii generației Millennials își schimbă locul de muncă este acela de a avansa în carieră, motiv urmat apoi în top de câștigul financiar și de dorința de a ocupa o poziție care presupune mai multe provocări și roluri potrivite abilităților și intereselor acestora.

Și alte generații menționează foarte des aceste motive atunci când aleg noi locuri de muncă, dar cei din generația Millennials pun un preț mult mai mare pe acestea. În plus, aceștia din urmă sunt motivați să își schimbe locul de muncă luând în calcul mai degrabă avantaje de care s-ar putea bucura pe termen lung, în detrimentul satisfacțiilor de moment.

Datele colectate în urma studiului au oferit și alte informații relevante privind membrii generației Millennials. Iată  care sunt acestea:

  1. Se informează în detaliu despre companii în mediul online

Tinerii Millenials petrec mult timp online, aflând informații despre companii și despre cultura organizațională a acestora. În plus, această generație este mai înclinată să apeleze la site-uri specializate în recrutări, la paginile cu oportunități de carieră ale companiilor și la rețelele de socializare pentru a găsi un nou loc de muncă.

  1. Când vine vorba despre beneficiile salariale, nu se mulțumesc cu puțin

Membrii generației Millennials nu fac compromisuri atunci când vine vorba despre salarii. Aproape 80% dintre ei câștigă mai mulți bani la un nou loc de muncă, iar o treime ajung să obțină salarii cu până la 30% mai mari atunci când își schimbă jobul.

Probabilitatea ca aceștia să aibă o evoluție profesională în plină ascensiune în primii ani ai carierei este, totodată, foarte mare, lucru care duce și la obținerea unor beneficii mai mari decât în cazul generațiilor anterioare. Desigur, ei sunt pregătiți și să negocieze.

  1. Femeile și bărbații din această generație acționează diferit când sunt în căutarea unui nou loc de muncă

Deși bărbații și femeile din generația Millennials menționează aceleași motive principale pentru care acceptă un nou loc de muncă, ei sunt diferiți în privința câtorva aspecte:

Spre exemplu, femeile caută să îmbine armonios viața profesională și cea personală, vor să se simtă mândre că lucrează pentru o anumită companie și sunt mai interesate de cultura organizațională și de valorile companiei.

Pe de altă parte, bărbații sunt mai interesați de beneficiile salariale pe care le obțin, de potențialul de inovație al companiei și de provocările pe care le presupune jobul respectiv.

Există, de asemenea, diferențe atunci când vine vorba despre căutarea unui loc de muncă. Femeile din generația Millennials vor folosi mai degrabă rețelele de socializare și paginile de carieră ale companiei pentru a afla mai multe despre cultura organizațională a acesteia. Bărbații, în schimb, vor căuta informații în principal prin intermediul motoarelor de căutare și contactând direct o persoană pe care o cunosc din cadrul companiei.

Ce înseamnă toate acestea pentru specialiști în recrutare

În  primul rând, membrii generației Millennials își doresc un job care să le ofere un avans în carieră și un pachet de beneficii potrivit. Așadar, cea mai bună modalitate de a-i convinge să lucreze pentru compania ta este să le oferi ambele oportunități.

Membrii acestei generații tind, totodată, să caute mai activ locuri de muncă și sunt mai dispuși să își schimbe domeniul de activitate, având în vedere că  ei se află constant în căutarea unei activități care să li se potrivească mănușă.

De fapt, 21% dintre ei susțin că motivul pentru care își părăsesc locurile de muncă este acela că vor să vadă cum este să lucreze într-o nouă industrie. Din postura de specialist în recrutare, acest aspect este foarte important, pentru că înseamnă că pot fi luați în considerare candidați care vin din exteriorul industriei atunci când faci angajări.

De asemenea, este importat să folosești resurse online, precum paginile web dedicate carierelor și conturile de pe rețelele de socializare pentru a furniza informații despre compania ta și despre cultura sa organizațională. Generația Millennials se bazează preponderent pe aceste resurse atunci când se află în căutarea unor locuri de muncă.

Totodată, trebuie să știi că femeile și bărbații au motive diferite pentru care părăsesc și acceptă un nou loc de muncă, o realitate pe care trebuie să o iei în considerare atunci când ești în căutarea candidaților potriviți.